Update: 18-04-2012

Hallo, ik ga mij even voorstellen.

Ik ben Bjorn, 8 jaar en woon in Hattem samen met mijn ouders en zusjes Isa van 7 en Maud van 4. Ik heb autistische kenmerken ( pdd-nos) en ADHD. Daardoor vind ik het moeilijk om te uiten en kan dan heel boos worden. Ook vind ik het moeilijk om nieuwe situaties aan te gaan.

Mijn ouders hebben over allerlei therapieën gelezen en een therapiehond leek hun echt iets voor mij. Ons doel is dat ik mij zeker ga voelen, een maatje heb om mijn gevoelens te uiten en dat we samen alles aan durven. En dat hopelijk de medicatie vermindert of zelfs kan stoppen.

Het gaf nog wel wat discussie over welke hond het zal gaan worden. Mijn moeder is allergisch en mijn vader vindt niet alle honden leuk. Martine gaf het advies om een poedel te nemen, POEDEL? Nee! Daar gaan wij niet mee lopen. Maar tijdens de intake kwam de moeder van Martine met haar hond Roos. Wat een mooi en lief dier! Dus ……. het wordt een labradoodle.Eindelijk is Floor is thuis. Floor Lions op papier omdat Bjorn en Floor door de Lionsclub uit Dalfsen/Ommen gesponsord worden! Klinkt ook nog leuk. Floor doet het heel goed, al valt het niet mee met de plasjes in huis en het puppybijten.

—————————————————————————————————————-

Floor is nu bijna 5 maanden oud. Het is al een grote meid aan het worden.

Floor doet goed haar best met al de oefeningen die we met haar doen. Apporteren gaat al steeds beter ook het trainen om het lekkere koekje te laten liggen gaat ook goed.

We zijn samen met Martine ook nog naar een supermarkt geweest om te oefenen dit ging geweldig. Zelfs lopen langs de schap met hondenvoer ging goed.

Na het vele oefenen mocht ze nog lekker samen met Indy en Ziva los lopen in het bos.

Floor heeft ook haar eerste duik gemaakt. We waren lekker met gezin aan het lopen na een aantal minuten mocht ze lekker los, natuurlijk even snuffelen bij het water en plons daar ging ze kopje onder. Maar ze deed het goed ze kwam boven en zwom lekker terug naar de kant. Bjorn vind het ook geweldig dat Floor nu los op haar kamer mag slapen, ze kan nu zelf kiezen of ze in de bench of op haar kussen wil slapen.

Update:

Floor is bijna 4 maanden oud. Ze doet het goed. Het puppy figuurtje verdwijnt langzaam. Het hele gezin is helemaal aan haar gewend. Bjorn vindt het ook steeds leuker worden, omdat Floor rustiger wordt. Hij kan meer met haar knuffelen, vooral ‘s morgens even lekker samen in bed. De trainingen zijn nu ook met Bjorn samen en dit vindt hij fijn, omdat hij dan met een eigen riem “de leiding ”over Floor heeft. Hij geniet ervan.

Het winterweer was leuk om mee te maken. De sneeuwvlokken die naar beneden vielen, maar vooral lekker in het sneeuw springen.

Afgelopen week hebben we Floor meegenomen naar een winkel met een rolband. Ze had gelijk door dat het iets anders was, even kijken, maar ze durfde niet zelf op te stappen. Richard had haar er opgezet en boven weer vanaf gehaald. In de winkel mocht ze zelf haar speeltje uitzoeken. We hebben haar aan speeltjes laten ruiken, kijken als ze er wat mee ging doen. Toen we een piepbeestje lieten horen konden we haar blik zien: die moest het worden!! ( en ja hoor het is een succes!). En natuurlijk iets lekkers te snoepen mee nemen. Toen moesten we weer naar beneden met de rolband ze durfde ook weer niet zelf op te stappen, maar toen ze eenmaal stond vond ze het niet meer eng en bleef vol nieuwsgierigheid staan.

Gisteren zijn we weer bij Martine geweest voor een training, we gingen weer naar huis met nieuwe tips en oefeningen. We ervaren dit toch als heel prettig. Het is ook heel mooi om te zien als we samen met Indy en Ziva gaan wandelen. Drie honden die lekker achter elkaar lopen en rennen.

update: 14-12-2011

Na “lang” wachten hoorde we in de herfstvakantie dat de pup geboren was. Uit een nest van 11 zal er 1 bij ons komen. Het leuke is dat Skye de moederhond een eigen hyves heeft, zodat we bijna dagelijks naar nieuwe foto’s en filmpjes konden kijken. Dit was voor Bjorn ook leuk en werd het werkelijkheid. Bjorn moet nieuwe dingen altijd kunnen zien en zich kunnen voorbereiden. Martine gaf de tip om een kalender te maken met taakjes. Voor elk taakje dat Bjorn heeft gedaan (dagelijks voeren van zijn konijn en cavia) mag hij een sticker plakken en bij 10 stickers mag hij iets kopen voor de hond. Dit werkte goed en zo langzaam aan verzamelde we alle benodigdheden voor de pup.

Intussen tijd heeft Bjorn nog bij Martine kunnen oefenen met de hond van haar. Het belonen en borstelen en wat Bjorn vooral leuk vond was voetballen met Ziva.

Op 30 november mochten we eindelijk bij de pups gaan kijken. Dit was super!! Marion, de fokster, had 4 pups uit het nest gehaald. Dit waren de teefjes met de meeste krul i.v.m. allergieën is dit beter. We waren gelijk verkocht ook onze jongste dochter. Zij was altijd heel bang voor honden, maar ze vindt het nu geweldig!! Gelukkig.

Vandaag belde Martine dat de pup met het paarse bandje onze Floor Lions zal zijn. En…zondag gaan we haar ophalen! Bjorn is al 2 weken aan het aftellen, hij heeft zelf een aftelkalender gemaakt en elke dag wordt er weer een vakje gekleurd. We zij er helemaal klaar voor.

30-11-2011

Vandaag is Born met zijn zusje en ouders bij Marjon naar om kennis te maken met de pups. 1 van dit hele grote nest wordt zijn nieuwe maatje en in de toekomst therapiehond. Wel is al duidelijk dat het een zwart teefje wordt! Daarom mochten die vier ook even loslopen waardoor Bjorn en zijn zusje even konden knuffelen met wie weet hun hondje.

24-09-2011

Bjorn mocht zaterdag bij Martine komen om te oefenen met Roos. Eerst moest Bjorn wat wennen, de kat uit de boom kijken. Roos kwam gelijk bij Bjorn om te knuffelen. Toen Martine Roos riep bij haar te komen, kwam ze niet. Martine vroeg aan Bjorn om Roos van buiten op te halen en vertelde dat hij haar aan de halsband mee kon nemen. Dit was niet nodig. Bjorn liep naar buiten en zei tegen Roos:”kom Roos” en heel gehoorzaam liep Roos met Bjorn mee naar binnen. Bjorn was hier heel trots op. Roos kreeg een tuigje om waar de riem voor Bjorn aanging en ik ( moeder van Bjorn) had een riem die aan de halsband zat. Zo gingen we samen met Martine, hulphond Indy en vader van Bjorn wandelen. Met aanwijzingen van Martine wanneer we Roos mochten belonen. En bij het oversteken moest Bjorn Roos laten zitten, maar omdat Roos niet aan een tuigje is gewend ging dit niet. Daarom hebben we het tuigje afgedaan en beide riemen aan de halsband bevestigd. En ja hoor nadat Martine had verteld dat je op zachte toon zegt:” Roos zit”ging Roos heel netjes zitten. Roos werd met wat lekkers beloond en Bjorn met een compliment. Onderweg zag Bjorn een maïskolf liggen en wou die meenemen, Roos leek dit wel erg lekker. Dus hier werd een spelletje meegedaan. Bjorn gooien en Roos kwam er weer netjes mee terug, maar om dan die maïskolf aan te nemen vond Bjorn nog wel een vies idee, dat moest papa maar aannemen. Het was een leuke ervaring. Je ziet dat Bjorn  het nog wat onwennig vindt, maar hij geniet er wel van. Ook was het voor ons leerzaam en kunnen we niet wachten tot er echt een pup bij ons komt!!

Groet Bjorn.