Update: 18-04-2012

Wij zijn de familie Broersen uit Grootebroek, een dorpje tussen Hoorn en Enkhuizen. Ons gezin bestaat uit papa Andre en mama Silvia en de broertjes Teun van 6 jaar en Gijs van bijna 5 jaar. Gijs heeft de diagnose autisme spectrum stoornis, dit betekent voor hem veel problemen in het dagelijks leven. De wereld om hem heen kan heel bedreigend en druk zijn!!

Via mijn vriendin Sandra van de weblog Noor, Jort en Hope zijn we in aanraking gekomen met Martine van de stichting en daar zijn we heel dankbaar voor.

Gijs komt nu in aan merking voor een therapiehond die hem gaat helpen als maatje de wereld en mensen om hem heen beter aan te kunnen. We hebben vandaag gehoord dat Martine een hondje voor ons heeft gevonden, als de klik met Gijs er is dan komt Kees binnenkort bij ons wonen. Super!!! Nu nog even wachten tot zondag en dan zullen  we hem zien, kan niet wachten…..

—————————————————————————————————————-

Update februari 2012

Een week later als gepland is Kees eindelijk bij ons komen wonen, hij heeft een darminfectie gehad en is daarom langer bij Martine gebleven. Dit was vooral voor Teun en Gijs een flinke tegenvaller. Gijs was vooral bang dat hij helemaal niet meer zou komen.

De eerste week was best pittig, Kees had behoorlijk last van heimwee, hij at daardoor erg slecht en omdat niet aangekomen was door de darminfectie, maakten we ons behoorlijk zorgen. Maar na een weekje ging het steeds beter. Hij begint zich steeds meer thuis te voelen in ons gezin.

De band tussen Gijs en Kees is erg goed, ze zijn nagenoeg onafscheidelijk. Ze vinden het heerlijk om samen buiten te spelen. Kees is een nieuwsgierige pup, gaat elke dag mee naar school om Teun en Gijs weg te brengen en heeft inmiddels vele harten gestolen in de buurt en op het schoolplein!! Als Gijs uit school komt is Kees degene waar hij meteen mee gaat spelen, echt zijn maatje, daar hebben we het voor gedaan.