Update: 28-04-2013

Wij zijn een gezin bestaande uit 4 personen, Allard, Tineke, Vincent van 11 en Dorinda van 8.

Vincent heeft ASS,   en een disharmonische groeiontwikkeling. In ons gezin hebben we altijd een klein hondje gehad, Roxy, helaas hebben wij haar moeten laten inslapen. Weer een hond aanschaffen werd ons aangeraden, zou wel heel goed zijn voor Vincent. Maar ook voor Dorinda, die angst heeft voor andere honden. Via, via kwamen wij erachter dat er ook speciale getrainde therapiehonden zijn voor mensen met ASS.

Al zoekende naar informatie hierover zijn wij in contact gekomen met stichting kind en hulphond. Onlangs zijn wij bij Martine geweest om kennis met haar te maken, en natuurlijk ook met Ziva.

Dorinda vond het niet zo heel erg leuk, die grote hond. Maar Ziva weet precies hoe ze hierop moet reageren, en uiteindelijk heeft Dorinda haar zelfs nog geaaid. Vincent maakt het niets uit, en lag in een mum van tijd al bij Ziva om haar te aaien. En die vond dat natuurlijk ook heerlijk.

Ten tijde van het gesprek en natuurlijk ook de observatie van Marine richting de kinderen, kregen we van Martine het advies om te kiezen voor een golden retriever of een kruising met een golden retriever. Nou daar gaan we dus voor. Wel spannend allemaal hoor. Ook al hebben we 14 jaar een kleine hond gehad, dit is wel even heel wat anders. Groter natuurlijk, maar ook de training van de hond zal heel anders gaan dan de puppycursus welke we destijds met Roxy hebben gedaan. Daarnaast hadden wij Roxy ook al 6 jaar toen Vincent geboren werd. En dan wordt het nu dus wachten op de juiste, bij onze situatie passende hond. Deze is ondertussen, heel snel gegaan hoor!, gevonden. Alleen is het golden of kruising golden geworden. Er kwam een onwijs lieve, maar nog wel puberende labrador op Martine haar en dus ook ons pad. Zijn naam was Mailo. Zaterdag 27 april 2013 mochten Junto in ons verwelkomen. En Junto voelde zich gelijk thuis. Hij plofte met zijn nieuwe buffehuidbot in zijn nieuwe mand en was zo blij als een hond.

En dan natuurlijk de namen bedenken, voor een reu, en voor een teefje. Nou ik kan u verklappen, deze zijn ondertussen al bedacht. Maar wat de namen zijn, dat verklappen we u (nog) niet.Mailo heet nu: Junto. De betekenis van deze is heel mooi en voor het doel waarvoor Junto bij ons komt is het heel toepasselijk: Samen zijn

We kunnen alleen maar zeggen dat de namen wel een betekenis hebben. Zoals ook onze kinderen een naam met betekenis hebben.

Vincent betekent overwinnaar.  Dorinda betekent geschenk.  Junto betekentsamen zijn

En nu is dan ons leven met Junto begonnen.