Ons gezin, bestaande uit Rutger, Natascha, Mitchell en Nick heeft  sinds september 2010 een nieuwe aanwinst genaamd Bo. Bo is een Australian Labradoodle met een superlief en vrolijk karakter. Onze oudste zoon Mitchell heeft het Syndroom van Down en wij wilden niet alleen een huishond maar ook echt een “maatje” voor hem. We hopen dat Bo Mitchell in de toekomst ook kan begeleiden en ondersteunen tijdens activiteiten, uitstapjes en vakanties. Sinds Bo er is merken wij dat Mitchell veel beter gebaren maakt, meer woorden probeert te vormen (wat erg lastig is gezien zijn dyspraxie) maar vooral veel plezier heeft thuis.

Wij hopen dat Bo met deze training nog meer voor Mitchell’s ontwikkeling kan gaan betekenen en verder een heerlijk gehoorzame hond voor de rest van ons gezin zal zijn.

————————————————————————————————————————

Oktober/November

Het was weer tijd voor onze viervoeter om geplukt te worden, even lekker een onderhoudsbeurt bij Sharon van de trimsalon. Hij vindt het heerlijk om bij iedereen op visite te gaan, altijd enthousiast! Zo moesten we ook een bezoekje brengen aan de dierenarts, dit vind hij altijd gezellig maar hij had dit keer vreemde zwarte plekken aan beide kanten op de kiezen en we konden dit niet wegpoetsen. Erg vreemd en maakten ons zorgen, bij de eerste afspraak bij de dierenarts werd nog niet duidelijk of het in de kiezen zat dus een nieuwe afspraak gemaakt waarbij Bo’s gebit helemaal schoon is gemaakt en gelukkig zijn de zwarte vlekken weg. Nog steeds geen idee waar het van kwam maar we zijn weer helemaal blij met Bo’s prachtige lach en hij was snel hersteld van de narcose zodat hij  ’s middags weer “als een hondje” achter grote vriend Mitchell aan kon lopen haha. Bo  wijkt niet van zijn zijde, de spelletjes die Adriana verzint zijn zooooo leuk en hij krijgt natuurlijk vaak wat lekkers!

Springen door een hoepel of over een stok, verstoppen van allerlei lekkere dingen, samen voetballen en natuurlijk heel veel knuffelen. Regelmatig naar de schapen of eendjes om ze te voeren en dan zit Bo vast aan een heupgordel, best moeilijk hoor niet mogen snuffelen of met andere hondjes spelen want nu moet hij op z’n baasje letten maar het gaat al best wel goed hoor!

December

Vijf december….tjonge wat spannend zeg. De hele familie kwam langs, allemaal kadootjes van die goede Sint maar zou er ook een kadootje voor Bo bij zitten???  Jaaaa, Mitchell en Nick helpen met uitpakken… dat is leuk en precies wat op zijn lijstje stond, lekkere botjes en ook nog twee knuffels. Bo hoeft van zwarte Piet niet mee in de zak hoor, hij is hartstikke lief geweest afgelopen jaar dus gaat er gewoon lekker op liggen.

Kerst:

In tijd van nacht en duisternis, is licht een groot gemis. Laat dan Kerst, het feest van het Licht, de vrijheid terugbrengen op ieders gezicht.

Wij hebben daarom een wens voor iedereen, een mooie Kerst met lieve mensen om je heen.

Mensen die van je houden om wie je bent, in wie je misschien een stukje van jezelf herkent. Laat merken dat je om die mensen geeft, dat je samen met hen iets moois beleeft.

Voel de warmte die dat alles brengen kan, geniet van de liefde tussen ouders, kinderen, dieren, vrouw en man.

En vergeet niet om al de liefde die je hebt gekregen, aan iedereen die het nodig heeft door te geven.

Bo een dagje mee naar school met Mitchell

In verband met het thema dieren op school mochten we met Bo bij de rode ster op visite komen. In eerste instantie schrokken de kinderen bij binnenkomst want Bo is geen kleine jongen en alle kinderen in deze groep zijn geen honden gewend, een paar waren zelfs heel erg bang. Maar ze gingen in de kring zitten en nadat Bo al heel wat keertjes was langsgelopen en gesnuffeld had kwamen ze toch wel een beetje los. Vooral nadat ze zagen dat Bo op commando bij Mitchell ging zitten vonden ze het toch wel erg leuk om dit ook te doen. De oranje ster kwam ook nog even langs. Geweldig hoe Bo inspeelt op de sfeer en heel rustig bleef. Nadat een paar kinderen vele bakjes water voor Bo hadden gehaald mochten we weer naar huis. De groepsleiding vond het een geweldige ervaring en voor herhaling vatbaar, dat zo’n kort bezoek zoveel los kan maken.