Update: 15-05-2013

Hallo, Wij zijn Papa (Sander),Mama (Frida),Wesley (13) en Tygo (10) Gebbinck uit Harderwijk.

Tygo heeft een aanlegstoornis in zijn hersenen en heeft daardoor ernstige, niet behandelbare Epilepsie. Hij heeft een ontwikkelingsachterstand en autisme. Tygo heeft een Nervus Vagus Stimulator(pacemaker voor de hersenen) en heeft bijna 2 jaar geleden 2 hersenoperaties ondergaan. Helaas heeft dat niet alle epilepsie weg kunnen halen en heeft hij dus nog dagelijks aanvallen. Als de aanvallen veel zijn dan gebruikt Tygo veel zijn rolstoel maar anders kan hij lopen en rennen. Tygo kan zich vaak afsluiten van zijn omgeving en gaat dan DS-en of muziek luisteren. Voetbal bij het G-team in Harderwijk vindt hij fantastisch. Tygo houdt erg van dieren en knuffelt onze 3 katten dan ook helemaal fijn. Wij zijn bij Martine gekomen omdat Tygo weinig aansluiting vind in de buurt en dus dan steeds minder buiten speelt. Hij kan vanwege zijn epilepsie NIETS zonder zijn vader, moeder of broer en daarom zou het zo fijn zijn als hij een maatje krijgt die een beetje op hem let en hem uit zijn zelfgecreëerde isolatie knuffelt. En in de rolstoel tijd helpt met allerhande moeilijke dingen. Gisteren hebben wij een fijn gesprek met Martine en haar moeder gehad. Nu gaat zij op zoek naar een geschikte Pup voor ons gezin! Spannend hoor!

Deze pup is ondertussen gevonden. Een schotse collie. We noemen haar Kaya! De zoektocht heeft wel 1 week geduurd. Dat was dus heeeel lang wachten, hahaha.

——————————————————————————————————

De eerste drie weken thuis

Kaya is nu bijna 3 weken bij ons en ze is echt heel toegewijd!! Ze is lief , knuffelig, behulpzaam(bij de verbouwing) en alert(als ze een schroefboor hoort dan blaft ze hahahaha). Ze is erg graag buiten en zodra ze kinderstemmen hoort heel enthousiast. Ze wil er dan direct heen en knuffelen. Maar Tygo, dat is haar Grootste Vriend!! Zodra hij haar roept vergeet ze alles en daar doen we het natuurlijk voor. Ook met onze drie katten heeft ze vriendschap gesloten al snap ze nog steeds niet waarom ze nou niet willen spelen met haar. Kaya is nu twee keer op de puppy cursus geweest en Diko (haar trainer) komt daar tussen door ook bij ons thuis om leuke leerzame dingen met Tygo, Kaya en Wesley te doen. Het dekje vind ze nog steeds niet zo leuk om te dragen maar doordat we het dragen combineren met iets heeeeeel lekkers word dat al steeds beter! Ze is inmiddels ook goed gewend aan de stofzuiger, de trein (want die komen hier om de tien minuten voorbij)auto’s, brommers en het luchtalarm (wat keek ze gek die eerste vd maand om 12.00). We zijn zo blij dat ze door Martine is uitgezocht om het maatje van Tygo te zijn!!