Update: 06-11-2013

Even voorstellen

Wij Zijn Patrick en Mirella, de ouders van Wesley (14 jaar met spina bifida) en de 5 jarige tweeling Lorraine en Selène, Wesley is onlangs geopereerd aan zijn rug waar daar hij veel minder kan als voor de operatie, Wesley besloot te kijken naar hulphonden, maar kwam daar nog niet voor in aanmerking, hij gaf het echter niet zomaar op en bleef verder zoeken zo kwam hij op de site van stichting kind en hulphond. Ik heb meteen een mailtje gestuurd en na een telefoon gesprek hebben we een afspraak gemaakt voor een intakegesprek, groot was onze verrassing toen tijdens het intakegesprek bleek dat er al een pup voor Wesley beschikbaar was, Wesley had al over een naam nagedacht en het is James geworden, een witte poedel. In de weken die volgden heeft Wesley bijna dagelijks naar de webcam gekeken waar hij James live kan volgen.

————————————————————————————————

Blog 1

Op 5 oktober was het dan eindelijk zo ver, we mochten James ophalen. De weg naar huis in de bus vond James wel een beetje spannend maar na een tussenstop waarbij we zijn schildpad bijhem hebben gelegd ging het verder prima. De kinderen vonden het leuk maar ook spannend, de kat vond het wat minder en liet James meteen weten wie de baas was. Nadat James in huis alles had bekeken zijn we lekker gaan wandelen, alles was natuurlijk nieuw en dus spannend, maar het ging prima. Ook de eerste nacht geen enkel probleem. Ook de nachten erna niet, ondertussen slaapt James bij Wesley op de kamer. We proberen iedere dag met James naar een bos te gaan, gelukkig hebben we er veel in de buurt, in het begin lieten we hem niet los lopen maar ondertussen luistert hij prima en mag hij lekker los rennen, zich lekker uitleven. s’avonds gaan Patrick en Wesley met James wandelen, gewoon in de wijk.

James heeft kennis gemaakt met groep 1-2 van Lorraine en Selène, wat deed hij dat super goed, bleef rustig op tafel liggen, omdat er toch wel wat ouders moeite hadden met een hond in de klas zijn we tot de oplossing gekomen dat de inloop voor Lorraine en Selène in een ander lokaal is, wat door de andere kleuters nu de hondenschool word genoemd. James vind het geweldig niet superveel kinderen maar toch genoeg aandacht…. Ook met de klas van Wesley heeft James kennis gemaakt, Wesley heeft goed uitgelegd wat voor een hond James is en waarmee James hem later allemaal kan helpen, James mag wel vaker komen ze vonden het heel leuk!

James zoekt ondertussen steeds vaker het gezelschap van Wesley, luistert ook heel goed naar Wesley. We genieten echt met volle teugen van James!!!

Groetjes Mirella, Wesley, Lorraine en Selène