16 juni 2012 wordt er een modeshow georganiseerd door een aantal enthousiaste meiden. Maar het is niet zomaar een modeshow waar je dames over de catwalk ziet lopen met maatje 32. Deze modeshow is voor de gewone vrouw. Een maatje meer of minder? Groot of klein? Dan kun je aan deze modeshow meedoen! Pure Models. Wat het extra bijzonder maakt zijn de workshops van Marcus van Teijlingen. De Nederlandse Latin Dancer geeft geweldige workshops aan de Nederlandse vrouw. En dit alles wordt voor het goede doel gedaan! Stichting Kind en Hulphond.

Hallo, leuk dat je komt kijken! Wij zijn Pure models!
Wij organiseren zo’n één tot twee keer per jaar een grandioze modeshow op een prachtige locatie te Wezep namelijk: Congres en partycentrum Coelenhage. Tevens is Congres en partycentrum Coelenhage onze hoofdsponsor. Voor meer info over Coelenhage, zie het kopje “sponsoren.” Onze modeshow is gebaseerd op uiteraard het showen van kleding, mooie make-up en prachtige kapsels. Maar…
er zit meer achter. Wij willen namelijk met onze shows de goede doelen steunen! Per show kiezen wij één of twee goede doelen.

Voor meer informatie kun je kijken op onze website: pure models

Daarnaast zijn onze modellen heel bijzonder want de modellen die meelopen met de show zijn allemaal meiden/vrouwen die het model-zijn ambieren maar niet door kunnen breken in de toch streng eisende wereld van tegenwoordig. Meiden/vrouwen met een maatje meer of minder, groot of klein, en ook faalangstige meiden zijn bij ons heel erg welkom. Kortom een catwalk zonder hoge eisen waarbij je jezelf leert ontwikkelen/profileren tijdens de workshops.

————————————————————————————–

Hieronder een artikel uit 1 van de kranten:

Gezocht: modellen van alle leeftijden

Auteur: door Erik Driessen |   dinsdag 06 december 2011 | 07:00

Voor de derde keer organiseren Willemijn Roeland (midden) uit Hasselt en topdanser Marcus van Teijlingen (rechts) een modeshow. Ze zoeken niet alledaagse modellen, zoals Diane Groot Lipman. foto Henri van der Beek
Topdanser Marcus van Teijlingen stoomt opnieuw dertig bijzondere modellen klaar voor een modeshow voor het goede doel.
Oudere dames en modellen met een of twee maatjes extra zijn daarbij meer dan welkom.

Pure Models heet het concept dat Van Teijlingen heeft ontwikkeld met Willemijn Roeland uit Hasselt. Zij organiseren in juni voor de derde keer op rij een modeshow voor het goede doel in Coelenhage in Wezep. Sinds de afgelopen editie lopen daarvoor niet alledaagse modellen op de catwalk, zoals onzekere meiden of vrouwen die te groot of te klein zijn voor de ‘echte’ modellenwereld. Van Teijlingen bereidt ze in acht trainingen voor op het evenement. “Geweldig om te doen. Deze mensen zijn zo gemotiveerd. Hun zelfvertrouwen neemt vanaf de eerste les al toe. Je ziet ze groeien”, zegt de voormalig winnaar van Dancing with the Stars.

Diane Groot Lipman beaamt dat. Ze zit komend seizoen in de organisatie, maar maakte afgelopen zomer haar debuut op de catwalk. “Als moeder van twee kinderen, zocht ik iets voor mezelf. Toen ik vorig jaar in De Stentor over dit project las, heb ik meteen gereageerd. Het was een geweldige ervaring. Je moet dingen doen waarvan je denkt dat je ze nooit kunt. Als het toch lukt, geeft dat een enorme kick.”
Volgens Van Teijlingen zijn er in de trainingen ook de nodige tranen gevallen. Juist omdat de modellen soms over een grens moeten stappen, die ze in het dagelijks leven niet durven nemen. “Dat is best confronterend”, zegt de danser. De term therapie vindt hij te zwaar voor zijn lessen. “Maar ze kunnen wel therapeutisch werken. Dansen leert je open en vrij te zijn. Daaraan heb je in het dagelijks leven ook iets.”

Met die gedachte in het achterhoofd hebben Roeland en Van Teijlingen hun concept verbreed. Ook buiten de modeshow om werken ze samen. “Voor bijvoorbeeld vriendinnengroepen en vrijgezellenfeesten organiseren we bewegingslessen met na afloop een fotoshoot. Zo maak je op een leuke manier kennis met dansen”, legt Roeland uit. Zij heeft in Genemuiden een eigen fotostudio. “Ook individuele workshops zijn mogelijk, waarbij ik dan vooral let op het verbeteren van de houding”, vult Van Teijlingen aan.

Ondertussen bereiden ze de modeshow in Coelenhage voor, waarvan de opbrengst dit keer gaat naar de Stichting Kind en Hulphond. Modellen kunnen zich nu weer aanmelden op www.pure-models.nl. Van Teijlingen hoopt op een gevarieerde groep mensen. “Ik zou het geweldig vinden als dames van in de vijftig of zestig zich ook zouden aanmelden. Dit evenement is echt voor alle leeftijden bedoeld.”