Nederland heeft een behoorlijk aantal Stichtingen. Je kan dan denken aan stichtingen voor hulphonden, blindengeleidehonden, stichtingen die specifiek voor een bepaalde doelgroep zijn opgericht,stichtingen die opkomen voor de belangen van een doelgroep. Zo zijn er ook Stichtingen opgericht die voor informatie, organisatie en het regelen van bepaalde zaken voor bijvoorbeeld een bepaalde doelgroep zorgen. Het is niet te doen om elke stichting te noemen en te behandelen op de website. Een aantal worden naar voren gehaald. De Stichtingen die worden genoemd, zijn stichtingen die direct of indirect te maken hebben met Stichting Kind en Hulphond. De NSGK bijvoorbeeld. Dit is een belangrijke Stichting voor gezinnen met een lichamelijke gehandicapt kind. Deze Stichting heeft goede voorlichting-campagnes, doet veel voor het gehandicapte kind en heeft een donatie aan Stichting Kind en Hulphond gegeven. Wat zeker niet onbelangrijk is.

Wel wil ik graag bij deze een oproep doen. Wanneer u een Stichting of organisatie mist in het lijstje en u vindt het wel belangrijk dat deze uitgelicht wordt, mail dan naar Stichting Kind en Hulphond en geef de reden aan waarom de desbetreffende Stichting aandacht moet krijgen.